Účetnictví

Nezbytnou součástí fungování každé společnosti je zajišťování vedení účetnictví. Tato oblast bývá u více podnikatelů dost podceňována. Správně a úplně vedena účetní agenda jakékoli společnosti předchází případným nedorozuměním s autoritami státu.

Věnujte se svému podnikání a přenechejte zpracovávání účetní agendy na nás.

  • Zaúčtování dokladů

  • Kontrola účetních dokladů

  • Zpracování daňových přiznání DPH, silniční daně

  • Souhrnné hlášení DPH a kontrolní výkaz DPH

  • Zpracování účetní závěrky řádné jakož i mimořádné

  • INTRASTAT

  • Příprava daňových přiznání a roční zúčtování daní

  • Příprava reportů dle požadavků

  • Kompletní vedení personální a mzdové agendy včetně přihlašování a odhlašování zaměstnanců na příslušných úřadech

  • Zastupování na úřadech na základě zmocnění

  • Informování o aktuálních termínech plateb daní a jiných povinností

Jednoduché účetnictví

Hlavní rozdíl mezi jednoduchým a podvojným účetnictvím spočívá ve způsobu účtování. Jednoduché účtuje o příjmech a výdajích z hlediska daňového základu, zatímco podvojné účetnictví o nákladech a výnosech.

Naše společnost zpracovává účetnictví v systému POHODA.

  • Fyzické osoby, podnikatelé, kteří nejsou zapsáni v OR a které prokazují výdaje pro daňové účely ve skutečné výši a ne paušálním odpočtem

  • Osoby, které podnikají na základě jiného právního předpisu jako je živnostenský zákon, např. advokáti, lékaři

  • Pronajímatelé, kteří se rozhodli pro účtování v soustavě jednoduchého účetnictví

  • Vedení peněžního deníku

  • Vedení knihy došlých a vydaných faktur

  • Vedení bankovní knihy

  • Evidence hmotného a nehmotného investičního majetku

  • Vypracování saldokonta dodavatelů a odběratelů

  • Vedení knihy interních dokladů

  • Vedení pokladní knihy

  • Vedení odpisových karet

  • Vypracování přiznání k DPH (měsíčně nebo kvartálně) – platí pro plátce DPH

  • Vypracování souhrnného a kontrolního výkazu DPH – platí pro plátce DPH

  • Vypracování přiznání k dani z motorových vozidel

  • Evidence majetku

  • Elektronická komunikace s daňovým úřadem

  • Účetní a firemní poradenství

Podvojné účetnictví

Podvojným účetnictvím účtují ty účetní jednotky, kterým to přikazuje Obchodní zákoník (s.r.o., a.s., Družstva) nebo i ti, kterým to Obchodní zákoník povoluje (fyzické osoby – podnikatelé).

Podvojné účetnictví se považuje za vyšší formu účtování ve srovnání s jednoduchým účtováním a to zejména pro jeho vypovídací schopnost, která je garantována detailnějšími účetními zápisy.

Naše společnost zpracovává účetnictví v systému POHODA.

  • Stav a pohyb majetku a závazků

  • Vlastní kapitál

  • Výnosy a náklady

  • Příjmy a výdaje

  • Výsledek hospodaření

  • Zpracování účetního deníku a hlavní knihy

  • Vedení knihy pohledávek a závazků

  • Vedení pokladní knihy

  • Evidenci DPH

  • Vypracování daňových přiznání DPH, souhrnných hlášení DPH a kontrolního výkazu DPH

  • Evidenci majetku

  • Zpracování daňových přiznání k dani z příjmu PO a příslušných výkazů

  • Rekonstrukce účetnictví

Personální a mzdová agenda

Ve věci personální a mzdové agendy Vám zajistíme kompletní servis od přípravy pracovní smlouvy, přes registraci na všech příslušných úřadech, výpočet hrubé a čisté mzdy až po přípravu a zaslání příkazů k úhradě mezd a s tím spojených odvodů. Samozřejmou součástí je poradenství a případné konzultace v předmětných oblastech tak, jako i asistence při vhodném výběru optimálního způsobu pracovního poměru.

Přístup ke každému klientovi je personifikovaný a služby se nastavují ve smyslu požadavků.

  • Příprava pracovních smluv

  • Přihlašování a odhlašování zaměstnanců

  • Vedení personální evidence

  • Měsíční výpočet hrubé mzdy na základě klientem dodaných podkladů

  • Zpracování a zasílání hlášení pro pojišťovny a daňový úřad

  • Vypracování ročního zúčtování záloh na daň ze závislé činnosti

  • Zpracování ročního zúčtování zdravotního pojištění

  • Zpracování potřebných potvrzení (zápočtový list, evidenční list důchodového pojištění, atd.)

  • V případě potřeby srážky z mezd zaměstnanců

  • Zpracování a zasílání hromadných platebních příkazů k platbě mezd a odvodů

  • Evidence dovolených

Účetní a daňové poradenství

Nevíte se orientovat ve spleti zákonů a termínů v ekonomické, účetní a daňové sféře? Potřebujete poradit? Jsme připraveni pomoci Vám při řešení jakýchkoliv otázek týkajících se zmíněných oblastí. Ať už při seznamování se se změnami v platné legislativě, zefektivnit účetnictví, optimalizaci daňových povinností.

Kromě účetního poradenství pro české společnosti Vám umíme poskytnout dotčené poradenství na Slovensku, v Maďarsku, Chorvatsku, Rakousku, Německu, na Kypru a ve spolupráci s našimi partnery ve vybraných offshore zemích. Aktuálně pro Vás připravujeme novinky v podobě služeb v pobaltských zemích.

Zastupování na úřadech

  • Daňový úřad

  • Obchodní rejstřík

  • Bankovní instituce

  • Sociálni pojišťovna

  • Zdravotní pojišťovny